Назва: Методи наукових досліджень у журналістикознавстві (Навчальний посібник) Автор книги: Різун Володимир Володимирович, Скотникова Тетяна Володимирівна Рік видання: 2005 Місце видання: Київ Сторінок: 97 Формат: Microsoft Word Мова книги: Українська Розмір файлу: 10,81 МБ
Анотація до книги:
До Вашої уваги представлено науковий посібник, який у стислій формі містить характеристику методів наукових досліджень у журналістикознавстві. Описані у книзі методи є актуальними й на сьогоднішній день та широко використовуються в практичній психології, маркетингу, лінгвістиці, соціології тощо. Для підвищення доказовості журналістикознавчих робіт є доцільним застосування вищезазначених методів й у журналістиці. Книга призначена для аспірантів, магістрів на науковців у галузі журналістикознавства.
Зміст:
ВСТУП. Критерії науковості знань. Специфіка наукової діяльності. Структура і логіка наукового дослідження. Класифікації методів наукових досліджень. Описовий і природничонауковий підходи. Кількісний і якісний аналіз. Вимоги до наукових методів. Література РОЗДІЛ 1. Методи досліджень у журналістикознавстві 1.1. Описові методи. Історичний і біографічний методи. Класифікація. Типологічний аналіз. Література 1.2. Аналіз документальної інформації. Класифікація документів. Традиційні і новітні методи аналізу текстів. Контент-аналіз. Контент-моніторинг. Література 1.3. Спостереження. Класифікація спостережень. Вимоги до спостерігачів. Наукове спостереження. Психодіагностика. Література 1.4. Опитування. Класифікація опитувань 1.4.1. Інтерв’ю. Класифікація інтерв’ю. Вимоги до інтерв’юера. Клінічні інтерв’ю. Фокус-групові інтерв’ю. Кількісні і якісні різновиди опитувань. ШОУ, "проблемне колесо". Проективні методики 1.4.2. Анкетне опитування. Класифікація анкетних опитувань. Підготовка опитувань. Принципи добору респондентів. Помилки опитувань. Вимоги до опитування. Класифікація запитань. Запитання як індикатори. Структура анкети, вимоги до запитань. Можливі причини низької валідності опитування 1.4.3. Експертне опитування. Вимоги до добору експертів. Можливі причини низької валідності експертного опитування. Експертні оцінки. Метод Дельфі. Ділові ігри. Література 1.5. Експеримент. Експеримент у гуманітарних науках. Методологія прикладних соціальних досліджень Д.Кемпбела. Види валідності експериментів. Перевірка причиново-наслідкових відносин. Фактори, які загрожують внутрішній валідності. Фактори, які загрожують зовнішній валідності. Плани експериментів. Література РОЗДІЛ 2. Обробка, аналіз та інтерпретація результатів дослідження 2.1. Проблема вимірювань у гуманітарних науках. Специфіка об’єктів дослідження суспільних наук. Вимірювання як шкалування. Література 2.2. Попередня обробка результатів спостережень і опитувань. Генеральна сукупність і вибірка. Матриця даних. Формування матриці даних. Створення файла даних. Основні типи шкал і операції над змінними у них. Аналіз даних і різні типи статистичних процедур. Література 2.3. Основні статистичні поняття. Варіаційні ряди. Основні характеристики варіаційних рядів. Стандартні помилки вибірок. Гранична помилка вибірки і довірчий інтервал. Визначення обсягу вибірки. Кореляція. Література 2.4. Прогнозування. Моделі прогнозування за допомогою часових рядів. Причиново-наслідкові моделі. Література 2.5. Оцінювання ефективності рекламних і PR-кампаній. Різновиди маркетингових досліджень. Методи маркетингових досліджень. Критерії ефективності реклами. Література ЗАМІСТЬ ВИСНОВКІВ. Стислий аналіз журналістикознавчих дисертаційних робіт. Сучасні напрями журналістикознавчих досліджень. Аналіз адекватності обраних методів цілям і завданням дослідження. Коректність використання цих методів, а також якість їхнього описання. Література
|